Освіта

Як дрони підвищують доступність медичної допомоги та знижують навантаження на систему охорони здоров’я

Безпілотні літальні апарати (БЛА) виявилися чудовими помічниками в умовах пандемії COVID-19, коли важливо звести контакти між людьми до мінімуму, щоб зупинити поширення вірусу. При цьому вони можуть оперативно і недорого доставити не тільки медичні товари в лікарню, а й зразки біоматеріалів — до місця тестування, провести дезінфекцію території і багато іншого. Про те, як використовують БЛА в різних країнах світу, – сьогоднішній огляд evercare.

Не було б щастя, так COVID – 19 допоміг за даними World Economic Forum, більш ніж в 15 країнах безпілотні літальні апарати використовувалися для перекидання в лікарні засобів індивідуального захисту, лікарських засобів і навіть медичного обладнання. До слова, часи, коли крилаті помічники могли переміщати лише невеликі і не дуже важкі вантажі, залишилися в минулому. Компанія Astral Aerial Solutions представила ринку доставочний безпілотник з корисним навантаженням 2 тис.

кг, який може пролетіти 1200 км з максимальною швидкістю 230 км/год і приземлитися на воду, якщо це необхідно.У Японії в липні цього року вперше в країні пацієнт отримав повний цикл медичної допомоги, не виходячи зі своєї кімнати. Він віддалено пройшов медичне обстеження, за підсумками якого лікар призначив йому лікування, а фармацевт – провів консультування, після чого дрон через кілька хвилин доставив всі необхідні лікарські препарати.

Експеримент був проведений фахівцями медичного університету Асахікава. Учасником пілота став 80-річний дідусь, хворий на цукровий діабет, який проживає в будинку для престарілих, розташованому приблизно в 500 метрах від університету. У Китаї та Гані БЛА включили в роботу зі збору зразків біоматеріалів пацієнтів і переправлення їх в медичні організації для тестування на коронавірус.

Дрони використовувалися для дезінфекції ринків та інших громадських місць під відкритим небом в Іспанії, Індії, Чилі, Марокко, Індонезії, незважаючи на застереження британського журналу «Ланцет: інфекційні захворювання» не робити цього через недоведену ефективність і потенційну шкоду для навколишнього середовища.В Австралії, США, Саудівській Аравії та Італії з їх допомогою здійснювали моніторинг температури тіла людей на вулицях, виявляли чхаючих і кашляють громадян. Для них дрони програвали відповідні аудіозвернення, закликали повернутися додому або звернутися до лікаря.

У Монголії та Німеччині таким чином вистежували тих, хто не дотримується соціальної дистанції або не носить медичну маску.У китайському Ухані безпілотники висвітлювали будівельний майданчик тимчасової інфекційної лікарні. Будівельна фірма Geek Bridge International використовувала шість освітлювальних дронів, що ширяють в 50 метрах над землею.

Вони в змозі працювати джерелом світла безперервно протягом 10 годин на одному заряді.У Південній Кореї безпілотники були покликані прославляти працівників охорони здоров’я і просвіщати населення з питань профілактики COVID-19.Польоти після коронакризане всі ці експерименти, ймовірно, будуть продовжені в довгостроковій перспективі.

Однак бізнес-моделі, які стартували до початку пандемії, швидше за все, істотно наростять свій прибуток на тлі розвитку нового коронавірусу. А безпілотна доставка медикаментів і медичних виробів у важко доступні і віддалені місцевості, ймовірно, буде розвиватися більш швидкими темпами після пандемії.У деяких країнах ще до коронакризису зрозуміли, що дрони здатні допомогти вирішити Актуальні проблеми галузі: доступності медичної допомоги та підвищення ефективності витрат на охорону здоров’я.

Бельгійська компанія VVA проаналізувала витрати лікарні в Руані (Франція) на доставку біомедичних зразків в діагностичну лабораторію. Вона порівнювала показники двох видів транспорту: електромобіля і безпілотника. Виявилося, що при середній відстані в 6,3 км між структурними підрозділами і щоденній кількості 55 зразків, набагато економніше використовувати гвинтову машину.

У електромобіля йшло на доставку 42 хвилини, у дрона — 15. Лікарні послуги першого обходилися в 4,59 євро за одну поїздку, другого — 1,92 Євро.В Африці через складний рельєф доставка між місцевостями на автотранспорті може займати дуже багато часу.

За даними розробників з компанії Zipline, активно впроваджують свою технологію в Танзанії і Руанді, відстань, яку машина проходить за 4 години, безпілотник може подолати за 15 хвилин. при цьому & nbsp;доставляти по повітрю в такі стислі терміни можна не тільки ліки, включаючи термолабільні вакцини, а й донорську кров і її компоненти. У високорозвинених США проблема дещо інша: без малого 3 тис.

нирок, вилучених у донорів для подальшої пересадки, «викидаються» через затримки з їх доставкою реципієнтам. Використання дронів дозволяє скоротити час на транспортування до 70%, вважають в AiRXOS. Минулого року компанія успішно здійснила її на замовлення клініки Мерілендського університету.

Це була перша в історії безпілотна доставка людського органу.Незабаром в деяких громадських місцях в Росії за прикладом зарубіжних країн повинні з’явитися дефібрилятори. У США пішли ще далі.

Там створено рішення, які дозволяє службі 911 направляти безпілотник швидкої допомоги TU Delft з дефібрилятором до пацієнта, чиє серце зупинилося. Він обладнаний відеозв’язком, завдяки якому співробітники швидкої допомоги можуть проконсультувати перехожих про те, як виконати штучне дихання і використовувати автоматичний дефібрилятор, поки не прибудуть парамедики.Ринок дронів на злетіследовательская фірма Global Market Insights прогнозує, що ринок медичних дронів, оцінюваний в $ 88 млн в 2018 році, досягне $399 млн до 2025 року.
Найбільш динамічно розвиваються будуть два сегменти: пов’язані з доставкою донорської крові та її компонентів (виросте за цей період на 24%) і з наданням швидкої медичної допомоги (25%).Підготувала Катерина Погонцеваспеціальні розділи:#огляди технологій та Рішеньзахворювання:#COVID-19 #коронавірус #Дронтехнології / тренди:#ТЕЛЕМЕДИЦИНА

Related posts

Leave a Comment